Hopa, 10 Şubat 2026 – Haber Onur ALMIŞLAR @ardesenpostasi
Karadeniz Sahil Yolu’nda Rize’den Artvin istikametine ilerlerken Hopa girişinde yolun sağ tarafında biriken çöp torbaları dikkat çekiyor. Bölgenin en görünür noktalarından birinde oluşan bu görüntü, hem çevre kirliliği hem de turizm açısından olumsuz bir tablo ortaya koyuyor.
Daha önce de yerel basına yansıyan çöp sorunu, sahil yolunu kullanan sürücüler ve ziyaretçiler tarafından rahatsız edici bulunuyor. Doğal güzellikleriyle öne çıkan Karadeniz’de yol kenarında oluşan bu manzaranın bölgenin imajına zarar verdiği değerlendirmeleri yapılıyor.
Konuyla ilgili önceki haberlerde, bölgeden geçen bir gezginin “75 ülke gezdim ama böyle bir şey görmedim” sözleri sosyal medyada geniş yankı bulmuş, sahil yolu kenarında oluşan çöp yığınları görüntü ve koku kirliliği nedeniyle eleştirilmişti. Uzun süredir gündeme gelen sorunun kalıcı şekilde çözülememesi ise dikkat çekiyor.
Uzmanlar, şehir girişlerinin ziyaretçiler için ilk izlenimi oluşturduğunu belirtirken, bu tür görüntülerin turizm potansiyeline gölge düşürebileceğine işaret ediyor. Bölgenin ekonomik yapısında önemli yer tutan turizm açısından çevre düzeninin büyük önem taşıdığı ifade ediliyor.
Vatandaşlar ise Karadeniz Sahil Yolu üzerinde Hopa’nın girişinde yer alan bu görüntünün hem çevreye hem de bölgenin turizm kimliğine zarar verdiğini dile getiriyor. Yoldan geçen sürücüler ve bölge halkı, “Hopa’ya bu manzara hiç yakışmıyor” diyerek sorunun kalıcı ve planlı bir çözümle ele alınması gerektiğini vurguluyor. Karadeniz’in doğal güzellikleriyle örtüşmeyen bu görüntünün bir an önce ortadan kaldırılması gerektiği ifade ediliyor.















