Ardeşen, 15 Aralık 2025 – Ardeşen Belediyesi Destek Hizmetleri (BDS) tarafından ilçenin içme suyu altyapısıyla ilgili yürütülen çalışmalar hakkında kamuoyunu bilgilendirmek amacıyla bir duyuru paylaşıldı. Açıklamada, mevcut altyapıdaki kayıp-kaçak sorunları, devam eden yenileme çalışmaları ve zaman zaman yaşanan su kesintilerinin nedenleri detaylarıyla anlatıldı. Açıklamnın tam metni ş yle:
⸻
TÜM HALKIMIZA DUYURULUR.
Ardeşen’in günlük içme suyu ihtiyacı yaklaşık 15.000 m³’tür. Bu su, Fırtına Deresi kıyısındaki 10 derin kuyudan çekilerek Düz Mahalle’de bulunan 1.800 m³’lük ana depoya pompalanıyor ve buradan tüm ilçeye dağıtılıyor.
Yıllar içinde yıpranan altyapı nedeniyle ana hatlarda, depolarda ve mahalle şebekelerinde ciddi kayıplar oluşmuş durumda. Ayrıca kayıt dışı kullanımlar sebebiyle üretilen suyun yalnızca %40’ı faturalandırılabiliyor.
Artan su ihtiyacını karşılamak, kayıp-kaçağı azaltmak ve sistemi daha dayanıklı hale getirmek amacıyla yaklaşık 6 aydır kapsamlı bir yenileme çalışması yürütüyoruz.
• Depolar ve ekipmanlar yenileniyor,
• Kaçaklar gideriliyor,
• Yeni isale ve şebeke hatları döşeniyor,
• Derin kuyu ve depo kapasitesi artırılıyor.Bu süreçte zaman zaman zorunlu su kesintileri yaşanabiliyor. Bunun başlıca nedenleri:
• Depoların bir süre yarı kapasiteyle çalışması,
• TEDAŞ’ın uzun süren elektrik kesintileri,
• Yeni hat bağlantıları ve kaçak tamiratları,
• Şebekede ortaya çıkan ani arızalar,
• Kuyu ile depo arasındaki eski isale hattında meydana gelen büyük hasarlar.Çalışmalar tamamlandığında; kayıp-kaçak büyük ölçüde azaltılmış, depo ve kuyu kapasitesi artırılmış, basınç sorunu yaşayan mahalleler düzenli şekilde su alabilir hale gelmiş olacak. Sistem çok daha dayanıklı bir yapıya kavuşacak.
Tüm bu çalışmaların gelecek yıl içerisinde tamamlanmasını hedefliyoruz. Bu süreç boyunca gösterdiğiniz sabır, destek ve anlayış için teşekkür ederiz.













